Jakie witaminy wybrać dla młodego piłkarza?

05-08-2019, 13:06

Dostarczanie potrzebnych składników odżywczych i minerałów jest bardzo ważne dla utrzymania pełni zdrowia. Prawda jest jednak taka, że pełnowartościowa i zróżnicowana dieta, która może nam je dostarczyć, jest bardzo ciężka do utrzymania i czasami trzeba polegać na dodatkowej suplementacji. Jakie witaminy wybrać aby cieszyć się lepszą wydolnością na treningu?

1. Witamina C

Niezastąpiony przeciwutleniacz, bez którego synteza żelaza i prawidłowa praca systemu odpornościowego nie byłaby możliwa. Profilaktycznie stosowany może zapobiegać zarówno lżejszym przypadkom takim jak gorączki, jak i przed nowotworami. Stymuluje pracę mózgu i chroni przed wylewami czy udarami. Wzmacnia także zęby i dziąsła, marynarze cierpieli na szkorbut właśnie przez niedobór witaminy C! Zalecamy spożywanie 2g dziennie.

2. Witamina D

Witamina znana z właściwości „budujących nasz organizm”. Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie szkieletu kostnego, co jest zapewnione poprzez zbawienny wpływ na regulacje wapnia. Ciekawym faktem jest to, że nasz organizm przyjmuje witaminę D3 poprzez promienie słoneczne! W naszym umiarkowanym klimacie lepiej jest jednak nie ryzykować i suplementować witaminę w formie tabletek. Zalecamy dawkę 800-2000 j.m/dobę.

3. Kwasy Omega 3

Świetny składnik odżywczy znajdujący się zazwyczaj w tłuszczach zwierzęcych takich jak np. ryby. Jego działanie jest naprawdę pokaźne. Największą zaletą suplementacji kwasów omega 3 jest wspomaganie właściwej pracy mózgu. Jesteśmy wtedy w mniejszym stopniu narażeni na depresję a także mamy lepszą pamięć. Omega 3 może również poprawić nasz wzrok, aoraz niwelować stany zapalne. Zalecamy spożycie 2-4g dziennie.

Pamiętajcie o profilaktycznym suplementowaniu tych 3 niezastąpionych źródeł zdrowia. Przed zakupem skonsultujcie się jednak z lekarzem aby wyeliminować wszystkie ewentualne przeciwskazania.


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group